חברת HOMER לניהול ואחזקת נכסים: מערכות חכמות לניהול מדויק

https://www.themarker.com/labels/1.8713530

מה שהתחיל בטיול בחו"ל הוביל להקמת חברת HOMER לניהול ואחזקת נכסים, הדואגת בנוסף למציאת דיירים ולקשר שוטף איתם, גם לשדרוג ולשיפוץ מבנים.

ניהול נכסים הוא תחום מורכב שדורש תשומת לב רבה. בעלי נכסים נדרשים להתעסקות שוטפת: מהשכרת הנכס, מענה לתקלות, שיפוץ והשבחת הנכס. מי שמספק את הפתרונות בתחום הם עומר ועמליה עמיקם, הבעלים של חברת HOMER, אחת מחברות הניהול ואחזקת הנכסים הגדולות בחיפה וחוף הכרמל, בעלי ניסיון של יותר מ-15 שנה בתחום.

"השכרה של נכס כרוכה בהרבה כאב ראש", מסביר עומר. מדובר בתהליך מייגע שדורש זמן, כסף ובעיקר סבלנות. מי שמעדיף לפסוח על תהליך זה יכול להיעזר בנו, וליהנות מהתשואה של הנכס בלי ההתעסקות השוטפת. כל זה לצד שירות מקצועי בכל הקשור לאחזקה, לניהול פיקדונות ועיזבונות ולטיפול בתקלות שצצות".

ניהול מבוסס טכנולוגיה

עומר, הנדסאי אזרחי בהכשרתו, נחשף לראשונה לתחום בזמן שגר באוסטרליה, שחזר לארץ התגורר במבנה שלבעליו לא היה את הזמן לנהלו, כאשר רק 6 דירות מתוך 14 הושכרו. באותה נקודה החליט לקחת את נושא ניהול הנכסים הנותרים על עצמו, והשאר היסטוריה. כך נולדה חברת HOMER שהיתה הראשונה בחיפה שהציעה את השירות לבעלי הנכסים.

"אצלנו, בעל נכס ישכיר אותו הרבה יותר מהר לעומת החלופה שבמסגרתה הוא יתעסק בזה בעצמו", מצהיר עומר. "אנחנו חברה שממוקדת בדבר הזה בדיוק, ועובדים עם אנשי מקצוע שונים שעליהם אנחנו סומכים שהם זמינים לפתרון כל תקלה. במקום שאדם יגיע, למשל, מתל אביב לנכס שלו בחיפה, או שיתחיל לחפש דרך הטלפון בעל מקצוע מתאים כדי לטפל בתקלה, אנחנו מבצעים את העבודה ובאחריות מלאה".

איך אתם מוודאים שכל הנכסים מנוהלים בצורה תקינה וללא תקלות?
"
אנחנו עובדים עם תוכנה ייעודית שפותחה ושוכללה לאורך השנים בהתאם לצרכים, בעזרתה אנו עוקבים אחר הנכסים לרבות בדיקות תקופתיות, שמירת פרטים כמו מדי מים, תשלומי ועד בית, היסטוריית טיפול בתקלות, תקופות אחריות ו..., מוזנים בתוך התוכנה, ולכל פנייה של דייר או בעל בית מתקבלת כקריאת שירות ומנותבת לבעל המקצוע המתאים. כשהכל מסודר, חלק עיקרי מהעבודה מתבצע מהמשרד".

ויש לכם גם שירות לעוברים לחו"ל ולשבים לישראל.
"
מדובר במקרים דומים לניהול נכס, כמו אנשי הייטק שעוברים לכמה שנים לחו"ל ומבקשים מאיתנו להיכנס אחת לתקופה לנכס כדי לבצע תחזוקה בסיסית שוטפת כמו להפעיל את המים או לוודא שיש חשמל. בהתאם לדרישה אנחנו גם מכינים את הנכס לפני חזרה לארץ, ואפילו משפצים במידת הצורך".

שיפוץ שמביא כסף

במשך עשרות שנים, עומר שיפץ והצליח להעמיד להשכרה נכסים רבים, חלקם בהיקפים נרחבים, בדיוק כמו שביצע בהצלחה רבה, במבנה "החורבה" ברחוב הנמל 10 בעיר, שיפוצים לצורך השבחת נכסים והגדלת התשואה.

נושא הבנייה והשיפוצים הוא דבר נוסף שמייחד את HOMER על פני המתחרים. עומר הוא קבלן רשום שמבצע עבודת בנייה או שיפוץ, כולל שיקום מבנים מלא מבפנים ומבחוץ, לדוגמת פרוייקט שיקום חזית בשיתוף עיריית חיפה ברח מסדה 37.

"הלקוחות שלנו סומכים עלינו בעיניים עצומות. הכל מתועד במערכות שלנו ופתאום, אחרי שנתיים או שלוש, מתעוררת תקלה דומה וכך ניתן לחזור ולבדוק מה מקורה", מסביר עומר. "אדם פרטי לא יזכור לרוב מה הייתה התקלה בפעם הקודמת. אנחנו מציעים מקום אחד שמרכז את כל הניהול השוטף של נכס מבחירת זהות הדייר, דרך טיפול בצ'קים שלו ועד מציאת שוכר אחר עם תום החוזה או טיפול בנושא של חידוש חוזה. המטרה שלנו היא ליצור רצף של שכירויות, כשאנחנו גובים עמלה רק בזמן שהנכס מושכר. כל עוד הנכס ריק הלקוח לא צריך לשלם לנו, למרות שדווקא אז זו התקופה העמוסה ביותר לנכס".

ב-HOMER לא עוסקים בתיווך שוטף ולקוח צריך להגיע עם נכס. לכן השירות שלהם יכול להתאים בין השאר לאנשים מבוגרים שעברו להתגורר בדיור מוגן ומחזיקים בנכס, או במקרה של ירושה כאשר יש כמה בעלים לנכס ואין באמת רצון לקדם אותו. במקרה כזה HOMER נכנסים לתמונה.

"אנחנו עובדים גם עם מערכת ניהול מידע וחותם אמינות של חברת דן אנד ברדסטריט", מסכם עומר. "מדובר בחותם אמינות שמציג את ההתנהלות הכלכלית של אדם לאורך השנים. אנחנו יכולים לבצע בדיקות רקע בנושא אשראי לפני השכרת נכס, מה שנותן ערך מוסף לבעלים ויכולת לבחור טוב יותר את השוכר המיועד, כמו למשל אם חזרו לו צ'קים, אם הוא פשט רגל בעברו ועוד. אנחנו צריכים לדעת אם יהיה נכון להשכיר נכס לאותו אדם או לא".

 

עומר, הנדסאי אזרחי בהכשרתו, נחשף לראשונה לתחום בטיול ארוך לחו"ל שאליו יצא כשהיה סטודנט. הוא השתקע בבניין שנוהל בידי חברה, כאשר רק שש דירות מתוך ה-14 הושכרו. באותה נקודה הוא החליט לקחת את נושא ניהול הנכסים הנותרים על עצמו, והשאר היסטוריה. כך נולדה חברת HOMER שהיתה הראשונה בחיפה שהציעה את השירות לבעלי הנכסים.

 

 

HOMER - ניהול ואחזקת נכסים

טלפון: 04-8263396

כתובת: בר גיורא 49, חיפה