הסבר על היתרונות הגלומים בניהול נכס להשכרה על ידי חברת ניהול עבור תושבים זרים ומשקיעי חוץ.

ניהול נכסים עבור משקיעי חוץ

במקביל לעליית מחירי הנדל"ן ברחבי הארץ אנו חוזים בתופעה נוספת של רכישת דירות על ידי תושבים מחו"ל אשר רוכשים דירה בישראל למטרות השקעה ואו נופש.

ניהול דירה להשקעה הוא עסק מסורבל בפניי עצמו כפי שתואר במאמר קודם בנושא (זמין לקריאה כאן) לכן אם נוסיף לכך את הקושי שבעל הנכס אינו גר באופן קבוע באותה מדינה בה ממוקם הנכס נגלה כי מדובר במצב כמעט בלתי אפשרי הן עבור שוכר הנכס והן עבור משכיר הנכס.

במצב המתואר לעיל מומלץ מאד להשתמש בשירותיה של חברה לניהול נכסים על מנת להקל על הצדדים המוערבים בתהליך (רוכש הנכס ושוכר הנכס).

 

היתרונות בשימוש בחברה לניהול נכסים עבור משקיע זר:

ניהול נכס להשקעה ממדינה אחרת:

כפי שכבר צויין בפתיח המאמר, ניהול נכס ממדינה אחרת הוא דבר קשה מאד עד בלתי אפשרי, חברת הניהול היא למעשה נציגת המשקיע ודואגת לטיפול בנכס (לרבות היבטים משפטיים) ולגביית התשלומים במועדם תוך מיזעור הצורך בהתערבותו של המשקיע.

 דיווח חודשי ומסודר:

הקושי של של בעל נכס ממדינה זרה "לבדוק מדי פעם את הנכס" נפתר על ידי דיווח חודשי מסודר אותו מספקת חברת הניהול, בדוח מצויינים פרטים על מצב הנכס וכן על אירועים חריגים במידה וקרו.

שימוש בנכס על ידי המשקיע:

לעיתים קרובות ירצה המשקיע להשתמש בנכס אותו קנה בעת ביקורו בארץ למטרות חופשה עסקים, חברת הניהול היא זו שתדאג כי לא קיימת חפיפה בין מועדי ההשכרה של הנכס לבין המועדים בהם ירצה להשתמש בו המשקיע נוסף על כך, חברת הניהול היא זו שתדאג כי הנכס מוכן ומתוחזק לשימושו של המשקיע לרבות ניקיון הדירה, קניית מצרכים ואף העברת ריהוט במידה והדבר נדרש.

השכרת הנכס לתיירים:

רבים התיירים אשר מעדיפים לשהות בדירה שכורה מאשר במלון בעת הנופש שלהם, היות ובעונות התיירות גדל משמעותית הביקוש לדירות נופש, תדאג חברת ניהול כי בחודשים אלו ימוקסם הרווח על ידי השכרת הנכס לתיירים.

 

לסיכום, מהיתרונות הרשומים לעיל ניתן לראות כי לבעל נכס (ובפרט אם הוא משקיע מן החוץ), מומלץ מאד להשתמש בשירותיה של חברת ניהול על מנת לספק לו ולשוכריו את השירות הטוב ביותר הניתן.